کاغذ تحریر و انواع مختلف آن

خرید کاغذ تحریر

یکی از پراستفاده ترین و پرکاربردترین انواع کاغذ، کاغذ تحریر است که همواره از دوران مدرسه تا کنون از آن استفاده می کنیم. جالب است بدانید کاغذ تحریر دارای انواع متفاوتی است و ما در این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی کاغذ تحریر و انواع مختلف آن بپردازیم.

کاغذ تحریر چیست؟

یکی از رایج ترین و متداول ترین انواع کاغذ، کاغذ تحریر است. کاغذ تحریر همواره در کتاب ها، پرینترها، دفاتر و روزنامه ها به چشم می خورد. به طور کلی از این کاغذ در مجله، روزنامه و چاپ کاتالوگ و کتاب استفاده می شود. سطح کاغذ تحریر چند قسمتی است و از بافت هایی تشکیل شده که موجب می شود هنگام نوشتن و یا چاپ، جوهر به راحتی در آن جذب شود که این امر باعث افزایش کیفیت چاپ و دوام آن میشود.

خمیر به کار برده شده در تولید کاغذ تحریر، مهم ترین معیار در تعیین کیفیت این کاغذ است. به عنوان مثال اکثر اوقات کاغذی که در کتاب و مجله از آن استفاده می شود، سفید است. اما کاغذ روزنامه رنگ تیره تری دارد. به طور کلی هر چه رنگ کاغذ سفیدتر باشد، کیفیت آن و همچنین قیمت آن افزایش خواهد یافت. اما کاغذهای تیره کیفیت پایین تر و قیمت کم تری نیز دارند.

لازم به ذکر است کاغذهای تحریر از لحاظ اندازه و چاپ به دسته های مختلفی تقسیم می شوند و سایز بندی و طراحی آنها به کاربردشان بستگی دارد. جهت بررسی انواع کاغذ تحریر و شناخت بیشتر این ابزار نگارش تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

کاغذ تحریر چه ویژگی هایی دارد؟

کاغذ تحریر در مقایسه با سایر انواع کاغذ ویژگی هایی دارد که باعث شده بیشتر از سایر کاغذها مورد استقبال قرار گیرد. مهم ترین ویژگی های کاغذ تحریر عبارتند از :

  • ماندگاری : ماندگاری و طول عمر بالا، یکی از مهم ترین ویژگی های کاغذ تحریر است که این ابزار را به یک گزینه ایده آل جهت نگهداری از اسناد و بایگانی کردن آنها تبدیل کرده است.
  • استحکام و دوام بالا : هنگام تبدیل کردن کاغذ به محصولی مانند کتاب، فرآیندهایی مانند چاپ و بسته بندی روی آن صورت می گیرد. بنابراین استحکام و دوام کاغذ تاثیر بسزایی دارد. در خمیر اولیه این نوع کاغذ از مواد شیمیایی استفاده می شود. به همین دلیل در برابر فشار از مقاومت بالایی برخوردار است.
  • خوانایی خوب و مناسب : کاغذ تحریر به دلیل اینکه کاملا سفید است و برای جذب جوهر قدرت بالایی دارد، برای خوانایی و چاپ باکیفیت بسیار مناسب است. این کاغذ با سطح صاف خود باعث حرکت روان خودکار و مداد می شود.

خرید کاغذ تحریر

انواع کاغذ تحریر

کاغذ تحریر براساس جنس، گرماژ، ابعاد و اندازه کاغذ به انواع مختلفی تقسیم می شود. در ادامه به معرفی انواع کاغذ براساس هر یک از دسته بندی های گفته شده می پردازیم. به طور کلی کاغذهای تحریر دو دسته هستند که عبارتند از :

  • دارای پوشش یا اندود شده(Coated)

سطح این نوع کاغذ از مواد پلیمری مانند گچ یا کلسیم کربنات و یا مواد شیمیایی پوشیده شده است. این نوع از کاغذ در مقایسه با کاغذهای معمولی کیفیت بالاتری دارد. جذب جوهر آسان تر، نرم و لطیف بودن از دیگر ویژگی های کاغذ پوشش دار است.

  • بدون پوشش یا اندود نشده 

این نوع از کاغذ به صورت مستقیم از خمیر کاغذ تولید میشود و با قدرت جذب بالایی که دارد باعث می شود هنگام نگارش و یا چاپ، جوهر به سمت دیگر نفوذ کند.

انواع کاغذ تحریر از نظر ابعاد

کاغذ تحریر از نظر اندازه به دو سری A و B تقسیم می شود که دسته A معروف تر و شناخته شده تر است. در میان کاغذهای سری A ، کاغذ A1 بزرگترین و کاغذ A10 کوچکترین است.

انواع کاغذ تحریر از لحاظ وزن

کاغذ تحریر از لحاظ گرماژ بین 50 تا 120 گرم در متر مربع متغیر است. کاغذ تحریر در گرماژهای 50، 55، 60، 65، 70، 75، 80، 100 و 120 طراحی و تولید می شود. معمولا برای چاپ کتاب از کاغذ تحریر با گرماژ 70 تا 80 گرم در متر مربع استفاده می شود تا اینکه وزن کتاب پایین باشد و در عین حال از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

تقسیم بندی کاغذ تحریر از نظر کاربرد

کاغذ تحریر یک کاغذ پرکاربرد و پرمصرف است که کاربردهای مختلفی دارد. چاپ انواع سررسید، کتاب، کاتالوگ، پاکت نامه، اوراق اداری برخی از کاربردهای این نوع از کاغذ هستند. از برخی از کاغذهای تحریر که رنگی هستند جهت چاپ کاغذهای تبلیغاتی و بروشور استفاده میشود.

تفاوت های کاغذ تحریر با گلاسه چیست؟

کاغذ تحریر قدرت جذب بالایی دارد و اکثرا از آن برای نگارش استفاده می شود و سطح آن دارای بافت هایی است. اما کاغذ گلاسه دارای یک سطح صاف و براق و بدون بافت است. به همین دلیل قدرت جذب جوهر آن پایین است و معمولا قیمت کاغذ تحریر از کاغذ گلاسه کم تر است که البته قیمت به ضخامت کاغذ هم بستگی دارد. کاغذ تحریر هم قیمت مناسب و هم کارایی بالایی دارد و به همین دلیل ازکاغذ تحریر بیشتر استفاده می شود.

خرید کاغذ تحریر

با استفاده از کاغذ تحریر میتوانید نوشته ها و اسنادتان را به طور دائمی نگهداری کنید. ما به شما اطمینان میدهیم که با خرید کاغذ تحریر از مجموعه ما از خریدی مطمئن و ایده آل نهایت لذت را ببرید.  شما میتوانید بهترین قیمت کاغذ تحریر را در این وب سایت فروشگاهی با بالاترین کیفیت بیابید و با بهره مندی از مزیت های خرید غیر حضوری از این مجموعه

در پایان

همانگونه که گفته شد، کاغذ تحریر یک کاغذ پرمصرف و پرکاربرد است. از این نوع کاغذ بیشتر برای چاپ کتاب و مجله و چاپ متون استفاده می شود. اگر شما هم به دنبال خرید کاغذ تحریر هستید، میتوانید از طریق این وب سایت جهت خرید کاغذ اقدام نمایید. در این مجموعه تمامی محصولات با تضمین اصالت کالا و با اقتصادی ترین قیمت به مشتریان ارائه می شود.

پانوشت : کاغذ تحریر، انواع کاغذ تحریر،خرید کاغذ تحریر